سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مومنون(2) (دوشنبه 86/7/9 ساعت 5:13 عصر)

اول قاری و عامل سوره ی مومنون را باید در سیزده رجبی پیش از بعثت و از لبان نوزاد کعبه در حالی که در آغوش حضرت رسول «صلی الله علیه»که در آن زمان هنوز محمد امین بود یافت . واین است فخر سوره ی مومنون بر دیگر سوره ها که نخستین بار پیش از آنکه از لبان روح الامین جاری شود از لبان اول مومن عالم جاری گشت حقیقت سوره ی مومنون سالها بعد حقیقت شب قدر گشت و از همین روست که مومنان طلایه داران قدرشناسی شب قدر اند و ازهمین جاست که گفته اند «قد افلح مومنون...

مومنون (2)

3-اعراض از لغو:از دیگر صفات مومنان در این سوره این است که تمام حرکات و خطوط زندگی آنان به دنبال هدفی است در واقع از لغو گریزان اندزیرا که لغو هر آن کاری است بی نتیجه وبی هدف و فایده است و لغو فقط شامل افعال بیهوده و عبث نمی شود  بلکه   افکار و اندیشه های بیهوده که انسان را از یاد خدا و تفکر درباره ی آنچه مفید فایده است بازمی دارد نیز از مصادیق لغو به شمار می آیند .مومنان نه تنها به این افعال دست نمی زنند بلکه به تعبیر قرآن از آنها روی گردان و گریزان اند.

هشدار:از حربه های ظریف شیطان در جامعه ی ما مشغول کردن جوانان به کارهای لغو است بسیاری از لغو ها حرام نیستند اگر چه اگر ریزبینانه تر که به آنهانگاه کنیم ردپای گناه درتمامی آنها دیده می شود ولی باید دقت داشت که شیطان با توجیه تفریح کردن و شاد بودن ما را مشغول به این کارها و غافل شدن از وظایف می کند بعضی مواقع این قدر غرق در این مسائل می شویم که یادمان می رود که اصلا برای چی به این دنیا آمدیم و قرار است که چه بکنیم؟؟!!!و همچنین محیطی جولانگاه  مناسبی است برای فعالیت دشمنان.واز نمونه های بارز این آفت در جامعه ی امروز پیامها،عکسها و فیلمهای تلفن های همراه است که به روشنی به اعتقادات و مقدسات ما توهین می کند و ما به راحتی و با خنده آنها را به دوستانمان هم نشان می دهیم و این حربه ی جدید دشمنان است که اسلام را توسط خود مسلمانان به طور نا محسوسی تخریب کند!! در ضمن کارهای لغو  عامل مهمی در سلب توفیقات است .حواسمون جمع کنیم که توی این شبهای قدر یک کار کوچک ما را از خیلی از توفیقات محروم نکند!!  

 

4-فاعل بودن به زکات:(جنبه ی اجتماعی رفتار مومنان)زکات در اینجا به معنی هر نوع زکات مستحب و انفاق در اسلام است که مومنان به خاطر عدم وابستگی به اموال ودارایی های خود به راحتی آنها را در راه خدا می دهند.

محک:بیایید توی این شبهای آخر ماه مبارک  یک محکی به خودمون بزنیم حتی می تونه یک کار درست و  درمون باشه برای خود شبهای قدرمون . به جای اینکه دنبال این حاج آقا و اون حاج آقا و این مداح و اون مداح شب قدرمون و تکرار مکررات سالهای قبل کنیم  بشینیم درست و حسابی فکر کنیم (فکر کردن و علم آموزی از افضل اعمال شب قدر است) تمام چیزهایی که توی این دنیا داریم از وسالمون گرفته تا پستها و موقعیت و عزیزانمون در نظرمون بگیریم  وتصور کنیم که حضرت ملک الموت «علیه السلام» تشریف آوردند و باید همه ی این ها رو ببوسی و بگذاری کنار و مهاجر دنیایی بشی که هنوز تصور درستی از آن نداری چه احساسی دارید ... من با این که زیبایی های مرگ اعتقاد دارم احساسم در حا حاضر یک ترس مو هوم

(از اینجا به بعد و کسانی بخونند که با من هم احساسند ) حالا که عمق فاجعه رو فهمیدیم بیاییم تا قبل از اینکه توی عمق این فاجعه توسط شیطان ضربه ی مغزی بشیم و به جای علایقمون ایمانمون و ببوسیم و بگذاریم کنار فکری کنیم !!فکر کنم با توجه به آیه ی بالا انفاق تمرین خوبی باشه .تصمیم بگیریم و یکی از چیزهایی که خیلی دوستش داریم انفاق کنیم و این مبدا ای باشه برای تکرار این سنت قشنگ تا بفهمیم که بدون خیلی چیزها هم میشه زندگی کرد همون طور که کردند .. یادمون باشه«انفقوا مما تحبون...»





 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 0 بازدید
    بازدید دیروز: 7
    کل بازدیدها: 11916 بازدید
  • درباره من

  • مهاجر
    مهاجر
    همه چیز در اثر تابش تشعشعات خورشید رنگ می بازد ولی این من بودم که استثنای این قاعده گشتم وبا تابش مهر مهدی رنگی تازه یافتم.
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  • آهنگ وبلاگ من
  •